wyprawy motocyklowe Wietnam
wyprawy motorami Wietnam
motocyklowe wyjazdy do Wietnamu
wyjazdy motorami Wietnam

Wietnam - Wyprawa motocyklowa szlakiem TOP GEAR

od 11 600 zł
Poznaj prawdziwy Wietnam i przeżyj niesamowita enduro przygodę. Trasa wyprawy pozwala rozkoszować się zarówno pięknymi wybrzeżami i plażami tego kraju, jak i daje możliwość wjechania wgłąb, do miast, by poznać trochę kultury i tradycji, również kulinarnych!
  • Czas trwania
    11/12 dni
  • Kraj
    Wietnam i Kambodża
  • Poziom trudności
    Bardzo łatwe (1/6)
  • Aktywności
Rekomendowane terminy:
32° 21°
sty
33° 22°
lut
34° 23°
mar
35° 24°
kwi
33° 24°
maj
32° 24°
cze
31° 24°
lip
31° 24°
sie
31° 23°
wrz
31° 23°
paż
31° 24°
lis
31° 22°
gru
Opis
Wietnam jest zaskakujący i różnorodny. Górskie krajobrazy zapierające dech w piersiach, pola ryżowe z soczystą zielenią, kilometry plaż, etniczna ludność, zabytki z okresu kolonizacji, urzekająca kultura, pełna zapachów i smaków kuchnia to wszystko co czeka na nas podczas wypraw motocyklowych po Wietnamie i co przyciąga coraz większe rzesze turystów.

Wietnam (oficjalnie: Socjalistyczna Republika Wietnamu) to państwo w Azji Południowo-Wschodniej, leżące na Półwyspie Indochińskim. Graniczy z Chinami, Laosem i Kambodżą. Jest piętnastym co do wielkości populacji państwem świata.

Geografia

Powierzchnia Wietnamu wynosi około 331 210 km². Około 70% powierzchni kraju zajmują wyżyny i góry. Najwyższą górą jest Phan Xi Păng 3143 m n.p.m., najdłuższa rzeka to Rzeka Czerwona (450 km na terytorium Wietnamu). Wietnam podzielony jest na 58 prowincji, które dzielą się na dystrykty, miasta prowincjonalne oraz miasta. Obok prowincji w Wietnamie istnieje 5 kontrolowanych centralnie miast wydzielonych o statusie równym prowincji.

Klimat
Ze względu na znacznie rozciągnięty w kierunku południkowym kształt terytorium i specyficzne ukształtowanie terenu w Wietnamie wyróżnia się kilka stref klimatycznych. Głównie określany jest jako klimat zwrotnikowy monsunowy na północy do podrównikowego na południu z porą suchą i deszczową. Podczas letniego okresu monsunowego, trwającego od maja do października, notuje się wysokie temperatury powietrza i znaczną sumę opadów, okres zimowy jest chłodniejszy i suchszy. Średnia temperatura powietrza i średnie opady dla stolicy kraju wynoszą: w styczniu 17°C i 20 mm, w lipcu 29°C i 302 mm.
Kiedy jechać?
Najlepsza pora na zwiedzanie Wietnamu to jesień i wiosna. Latem temperatura przekracza 40 st. C. Uciążliwości związane z upałem dodatkowo są potęgowane przez wysoką wilgotność. Szczyt pory deszczowej przypada w sierpniu. W okresie tym jest największe prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi, które w rejonach górskich są bardzo niebezpieczne. Zimą temperatura spada do ok. 10 st. C, występują również częste opady deszczu.

Gospodarka
Według danych Ministerstwa Finansów Socjalistycznej Republiki Wietnamu w 2013 roku PKB wyniósł 3.694.100 mld đồngów (tj. około 174 mld USD). Wietnam jest drugim państwem na świecie (po Brazylii) pod względem uprawy kawy. Słynie także z upraw ryżu, herbaty, ananasów i tytoniu. Poza rolnictwem rozwijającymi się gałęziami gospodarki są rybołówstwo i turystyka. Jeśli chodzi o przemysł to wymienić należy wytwarzanie żelaza i stali, przemysł maszynowy, chemiczny i cementowy, obuwniczy i odzieżowy.

Liczba ludności
Wietnam jest krajem wielonarodowościowym w wyniku wielowiekowych migracji plemiennych, trwających jeszcze w XX wieku. Rdzenni Wietnamczycy (Kinh) stanowią 85% mieszkańców kraju, są ludnością zamieszkałą głównie na nizinach, na nizinach nadmorskich oraz w miastach. Ponad 10% mieszkańców to grupy plemienne, zwłaszcza żyjące w górach, należące do 53 narodowości, ukształtowanych w procesach różnorodnych migracji. Najliczniejsze z nich to: Tày (ok. 1,5 mln osób), Thái (1,3 mln), Mường (1,1 mln), Chińczycy (0,9 mln), Khmerowie (1,1 mln) oraz Nung (0,9 mln), Hmong (0,7 mln), Dao (0,6 mln).

Religia
• tradycyjne religie plemienne – 45,3%
• brak wyznania – 29,6%
• buddyzm – 16,4%
• chrześcijaństwo – 8%
• islam – 0,2%
• inne religie – 0,5%

Wiza
Obywatele polscy zamierzający odwiedzić Wietnam obowiązani są mieć ważny dokument podróży oraz wizę uprawniającą do wjazdu na terytorium tego kraju. W zależności od celu wjazdu wydawane są wizy jednokrotne lub wielokrotne z okresem ważności do 12 miesięcy. O wizę do Wietnamu można ubiegać się w urzędach konsularnych tego kraju. Możliwe jest otrzymanie jej na granicy państwa po uprzednim uzyskaniu promesy, którą oferują biura podróży i agencje turystyczne. Możliwe to jest również w wyjątkowych losowych przypadkach (choroba, śmierć członka rodziny). Pozwolenie na pobyt wystawia Urząd Kontroli Ruchu Granicznego na przejściu granicznym. Może ono zostać cofnięte lub jego termin ważności może zostać skrócony w razie naruszenia prawa lub niezgodności faktycznego celu pobytu z deklarowanym.

Przepisy celne
Ograniczenia celne nie odbiegają specjalnie od norm ogólnie przyjętych w innych krajach - nie podlegają ocleniu rzeczy przeznaczone do użytku osobistego w ilościach nie wskazujących na przeznaczenie handlowe. Przedmioty o większej wartości, a także gotówkę powyżej 3000 USD należy zgłosić w deklaracji celnej. Istnieje też specyficzna kontrola obejmująca przywożone i wywożone kasety wideo, magnetofonowe, płyty CD, a także książki i czasopisma. Nie wywołane w Wietnamie filmy (klisze fotograficzne) mogą być zakwestionowane przy wyjeździe. Przy przekraczaniu granicy Wietnamu trzeba wypełnić druk deklaracji celnej, którego kopię należy okazać podczas wyjazdu.

Przepisy prawne
Kary za złamanie prawa są bardzo surowe. Za posiadanie czy rozprowadzanie narkotyków grozi nawet kara śmierci. Obowiązuje zakaz wywozu różnych dóbr kultury czy przedmiotów antycznych (ponad 100-letnich), należy więc przed zakupem upewnić się, czy dana rzecz nie znajduje się na liście towarów objętych takim zakazem.
Meldunek
Cudzoziemiec przebywający w Wietnamie musi dokonać meldunku na policji (obowiązek ten realizowany jest przez osobę lub instytucję kwaterującą).

Zdrowie/szczepienia
WHO zaleca szczepienia przeciw żółtaczce typu A i B, durowi brzusznemu, boreliozie (encefalitis), dendze i tężcowi. Osoby przybywające z krajów zagrożonych epidemiologicznie mają obowiązek poddania się kontroli oraz muszą wypełnić formularze zdrowotne na przejściu granicznym. Ponadto dzieci powyżej 1 roku przybywające z terenów zagrożonych żółtaczką oraz osoby przybywające z terenów zagrożonych epidemiami muszą przedstawić świadectwa szczepień. Generalnie poziom opieki medycznej w Wietnamie zdecydowanie odbiega od standardów europejskich. W dużych miastach (Ho Chi Minh, Hanoi) czynne są prywatne kliniki medyczne, w których poziom usług jest na zdecydowanie wyższym poziomie, lecz koszt pobytu w nich jest bardzo wysoki. Za konsultację medyczną trzeba zapłacić ok. 80 USD. W związku z tym zaleca się wykupienie ubezpieczenia, które pokryje koszty usług medycznych.

Informacja dla kierowców
Władze wietnamskie nie uznają polskiego prawa jazdy. Możliwe jest uzyskanie wietnamskiego prawa jazdy na podstawie polskiego. W Wietnamie obowiązuje ruch prawostronny. Ze względu na duże natężenie ruchu oraz zdecydowaną przewagę w nim motocykli i skuterów należy wziąć pod uwagę iż prędkość podróżna na większości odcinków dróg nie przekroczy 30 - 40 km/h. Na drogach szybkiego ruchu i autostradach obowiązują opłaty.
Cudzoziemcy mogą swobodnie poruszać się po terytorium całego kraju z wyjątkiem stref zamkniętych, wojskowych oraz obszarów górskich, na których obowiązują ograniczenia ruchu turystycznego. Podróżować można drogą lotniczą, koleją (podróż z Hanoi do Ho Chi Minh City zajmuje ok. 30 godzin) lub komunikacją drogową (minibusy, autobusy). Można również wynająć samochód lub motocykl. W miastach panuje intensywny ruch uliczny (najliczniejsze są motocykle). Jazda odbywa się na granicy bezpieczeństwa dlatego szczególną ostrożność należy zachować przy kierowaniu pojazdem lub przy przechodzeniu przez jezdnię.

Bezpieczeństwo
Wietnam jest krajem stosunkowo bezpiecznym. Nie odnotowuje się tu ataków terrorystycznych czy zbrojnych napaści. W Hanoi i Ho Chi Minh City oprócz kradzieży kieszonkowych, które są plagą centrów handlowych  i kradzieży ‘na wyrwę’ przez motocyklistów inne przypadki przestępstw pospolitych należą do rzadkości. Zagrożeniem może być chaotyczny i intensywny ruch pojazdów jednośladowych dla osób korzystających z takiego środka transportu oraz dla pieszych.

Przydatne informacje
Różnica czasu między Wietnamem a Polską to + 6 godzin w czasie zimowym, + 5 godzin w czasie letnim (w Wietnamie nie ma zmiany czasu z zimowego na letni). Dotychczas żaden z polskich operatorów komórkowych nie miał podpisanej umowy roamingowej z Wietnamem. Oznacza to brak możliwości użycia polskiego telefonu na abonament. Telefon na kartę może być użyty w Wietnamie po wykupieniu karty miejscowego operatora. W takiej sytuacji połączenia z Polską realizowane są bez przeszkód. Minimalna opłata 100 tys. VND wystarcza na ok. 40 minut rozmów lokalnych. Obowiązuje zakaz skupowania walut przez kantory. Legalna wymiana pieniędzy możliwa jest w bankach, hotelach i na lotniskach.

Polskie placówki dyplomatyczne i konsularne:
Ambasada RP
3 Chua Mot Cot, Hanoi, SRW
tel. (0-084 4) 845 2027, 0084 4 845 3728
fax. 823 69 14
e-mail: polamb@hn.vnn.vn

Konsulat RP w Ho Chi Minh
Saigon Centre, 65 Le Loi Blvd,
Ho Chi Minh
tel. (00-84 8) 914 28 83
fax. (0-084 8) 9142884
e-mail: kgrphcm@hcm.vnn.vn

Mapa
Cena
Cena zawiera
  1. Zakwaterowanie (hotele 3 i 4 *)
  2. Śniadania
  3. Wynajem motocykla na całej trasie
  4. Zapewnienie podstawowych części zamiennych do motocykla (części eksploatacyjne)
  5. Opłaty za wstęp do miejsc zawartych w programie
  6. Opiekę polskojęzycznego pilota i lokalnych przewodników na trasie
  7. Transfery
  8. Niezapomnianą przygodę życia!
Cena nie zawiera
  1. Biletów lotniczych i opłat lotniskowych
  2. Ubezpieczeń osobistych lub podróżniczych
  3. Posiłków poza śniadaniami w hotelach
  4. Napojów alkoholowych i wszelkich inne wydatków natury osobistej
  5. Kosztów paliwa 
  6. Czegokolwiek nie wymienionego w punkcie "Cena zawiera"
Mapa
Cena
Cena zawiera
  1. Zakwaterowanie (hotele 3 i 4 *)
  2. Śniadania
  3. Wynajem motocykla na całej trasie
  4. Zapewnienie podstawowych części zamiennych do motocykla (części eksploatacyjne)
  5. Opłaty za wstęp do miejsc zawartych w programie
  6. Opiekę polskojęzycznego pilota i lokalnych przewodników na trasie
  7. Transfery
  8. Niezapomnianą przygodę życia!
Cena nie zawiera
  1. Biletów lotniczych i opłat lotniskowych
  2. Ubezpieczeń osobistych lub podróżniczych
  3. Posiłków poza śniadaniami w hotelach
  4. Napojów alkoholowych i wszelkich inne wydatków natury osobistej
  5. Kosztów paliwa 
  6. Czegokolwiek nie wymienionego w punkcie "Cena zawiera"
Plan wycieczki
  1. Dzień 1: Przylot do Wietnamu Pierwszy dzień naszej motocyklowej podróży po Wietnamie  

    Przylot do Wietnamu, transfer i zakwaterowanie w hotelu. Odpoczynek po podróży i nocne zwiedzanie.

  2. Dzień 2: Nha Trang Całkowity dystans: około 60 km 

    Dziś odbieramy nasze motocykle. Po zapoznaniu się z ruchem ulicznym Wietnamu jedziemy wzdłuż wybrzeża Morza Południowo - Chińskiego poprzez bambusowe aleje. Przerwę na odpoczynek i pływanie robimy na plaży Bai Dai Long. Po relaksie i obiedzie pojedziemy dalej odwiedzając przydrożne wioski. Wracamy do hotelu na kolację i nocleg.

  3. Dzień 3: Nha Trang - Dalat Całkowity dystans: około 160 km 

    Kolejny dzień podczas wyprawy motocyklowej po Wietnamie na odkrywanie oblicza prawdziwego Wietnamu. Droga do Dalat prowadzi prze przełęcze górskie, z których roztacza się niesamowity widok na połyskujące w promieniach słonecznych wodospady. Dalat może się poszczycić bardzo ciekawą architekturą oraz nieco chłodniejszym klimatem niż inne rejony kraju. Miasto to stanowiło ważną bazę militarną Stanów Zjednoczonych. Dziś nazywane jest natomiast "miastem zakochanych", głównie ze względu na wszechobecne w nim kwiaty i ogrody. Wieczory są przyjemnie chłodne, toteż udamy się na spacer po wietnamskich bazarach.

  4. Dzień 4: Dalat - Jezioro Lak (Hồ Lắk) Całkowity dystans: około 160 km 

    Dzień pełen wrażeń. W drodze do Jeziora Lak przejeżdżać będziemy m.in. przez sady kawowców, gdzie będziemy mieli możliwość degustacji najlepszej na świecie, świeżo mielonej kawy. Odwiedzimy także starą fabrykę jedwabiu. Następnie droga prowadzi naszą motocyklową wycieczkę przez małe wioski, gdzie będziemy mogli zobaczyć przy pracy wietnamskich farmerów. Pod wieczór dotrzemy do miejsca, gdzie zatrzymamy się na noc. Zakwaterowanie w pokojach gościnnych, otoczonych polami ryżowymi, na przeciwko mając Jezioro Lak. Wszechobecność dzikiej przyrody w tym rejonie z pewnością warta jest zainteresowania i stwarza idealne warunki do odpoczynku po męczącej jeździe.

  5. Dzień 5: Jezioro Lak - Buon Ma Thout - Kon Tum Całkowity dystans: około 280 km 

    Zaczynamy dzień od jazdy w kierunku prowincji Dak Nong, która w przeszłości była areną konfliktu wietnamsko- amerykańskiego i celem wielu bombardowań. Dziś jest to rejon uprawy kawowców. Droga, która prowadzi przez prowincję daje wgląd w prawdziwą naturę krajobrazu wietnamskiego. Zatrzymamy się nad niesamowitymi wodospadami Dray Sap, gdzie będzie okazja do odpoczynku i zjedzenia obiadu. Następnie wrócimy na trasę, by dojechać do hotelu, w którym zatrzymamy się na noc. Tu będzie kolejna okazja dla uczestników podróży motocyklowej do relaksu, wypicia drinka i popływania w hotelowym basenie.

  6. Dzień 6: Kon Tum - Kham Duc Całkowity dystans: około 180 km 

    Trasa, na której kręcony był odcinek specjalny Top Gear. Zapierające dech w piersiach widoki i typowo wietnamskie dróżki, to to co czeka nas tego dnia po drodze. Wieczorem zatrzymamy się w hotelu Kham Duc, gdzie skosztujemy tradycyjnych, wietnamskich potraw i drinków. Odpoczywamy po trudach kolejnego dnia podróży motocyklami przez Wietnam.

  7. Dzień 7: Kham Duc - Khe Sanh Całkowity dystans: około 320 km 

    Kręte drogi, prowadzące wzdłuż rzeki Krong to gwarancja niezapomnianych widoków. Wiekowe, ręcznie budowane wioski i ich mieszkańcy piorący odzież w rzece, rolnicy nawadniający uprawy to widoki, które wryją się głęboko w serce. Będziemy przejeżdżać rzadko uczęszczanymi drogami, blisko granicy z Laosem. Nocujemy w hotelu w Khe Sanh.

  8. Dzień 8: Khe Sanh - Hue Całkowity dystans: około 130 km 

    Dzisiejsza podróż motorami zawiedzie nas wprost do serca Wietnamu - miasteczka Hue. Miejsce to doskonale ukazuje podział kraju, różnice między północą, a południem. Hue było stolicą narodową do 1945 roku i tutaj usytuowanych jest wiele historycznych zabytków i instytucji kraju. Po przyjeździe zameldujemy się w hotelu, którego wystrój będzie idealnym odzwierciedleniem antycznego charakteru miasta.

  9. Dzień 9: Hue - Hoi An Całkowity dystans: około 130 km 

    Delektujemy się porankiem w miejscu, które jest zabytkiem umieszczonym na światowej liście UNESCO. Hue jest miastem stworzonym dla artystów, poetów i romantyków, którzy utrzymują to miejsce w kontraście do ruchliwych i głośnych miast Wietnamu. Czas by napawać się tymi reliktami przeszłości i duchami historii kraju, zanim pojedziemy dalej - do nadbrzeżnego miasteczka Hoi An. Do Hoi An udamy się jednym z ulubionych przejazdów Clarksona - Przełęczą Hoi Van.

  10. Dzień 10: Hoi An - Da Nang Całkowity dystans: około 30 km 

    Zakończymy naszą epicką wyprawę dosyć relaksującą drogą, prowadzącą do Da Nang. Przejeżdżając wzdłuż pasm górskich, zatrzymamy się przy górze Son Tra, zwanej przez amerykańskich żołnierzy "Małpią Górą". Następnie udamy się by zwiedzić pagodę Phap Lam- gdzie można zobaczyć 67-metrową statuę bożka miłosierdzia. Po przyjeździe do miasteczka Da Nang będziemy mieć czas wolny na zwiedzanie oraz zakupy przed wyjazdem. Zdajemy nasze motocykle, które przez kilka dni towarzyszyły nam i prowadziły po drogach Wietnamu. Wieczorem kolacja pożegnalna i nocleg.

  11. Dzień 11: Wylot do Polski Żegnamy Wietnam! 

    Zakończenie motocyklowej wyprawy po Wietnamie. Wracamy do Polski.

Co zabrać?
Kilka wskazówek odnośnie akcesoriów przydatnych na wyprawie motocyklowej po Wietnamie:

1. Nakrycie głowy
2. Sandały lub klapki oraz buty sportowe najlepiej do chodzenia po górach.
3. Ubrania: kilka t-shirtów, kilka par skarpet oraz bielizna na zmianę, jeansy, szorty, kąpielówki, ciepły sweter, bluza. bielizna termiczna, ubrania chroniące od deszczu i wiatru
4. Ręcznik oraz przybory toaletowe.
5. Okulary przeciwsłoneczne.
6. Krem z filtrem UV.
7. Lekarstwa, w miarę zapotrzebowania.
8. Apteczka
9. Aparat fotograficzny lub kamera.
10. Latarka najlepiej czołowa
11. Paszport ważny minimum 6 miesiecy
12. Prawo jazdy
13. Menażka, kubek, nóż i widelec
14. Płachta biwakowa - tarp
15. Taśmy lub ekspandery gumowe do mocowania bagażu
16. Wodoszczelna torba
Najciekawsze na trasie

Nha Trang- pierwsza miejscówka podczas motocyklowego wyjazdu do Wietnami to średniej wielkości miasto w południowym Wietnamie, przy ujściu rzeki Sông Cài do Morza Południowochińskiego. Ośrodek administracyjny prowincji Khánh Hòa. Nha Trang jest popularnym nadmorskim kurortem. Znajduje się tu sporo ładnych hoteli, barów i restauracji, a turystów przyciąga także promenada z szeroką, piaszczystą plażą oraz czyste morze. W okolicy znajdują się miejsca do nurkowania i snorkelingu. Nha Trang jest idealnym miejscem dla miłośników odpoczynku w wodzie. Zlokalizowanych jest tu najwięcej szkół do nurkowania w kraju.
Atrakcją są również uliczki w południowej części miasta, w których pulsuje intensywne, nocne życie. Nha Trang oferuje ponadto atrakcje dla rodzin między innymi dwa parki wodne ze zjeżdżalniami. Na wyspie Hon Tre, na którą możemy udać się podczas wyjazdu motocyklowego do Wietnamu prowadzi najdłuższa na świecie kolej linowa gondolowa (3320 m przez morze) utworzono wielki park rozrywki z karuzelami, akwarium, centrum handlowym, luksusowymi hotelami i basenami, polem golfowym. W październiku Nha Trang staje się metą regat żeglarskich z Hongkongu do Wietnamu.
Kilometr na północ od rzeki Cai znajdują się obiekty świątynne Czamów, które do dzisiaj są miejscem pielgrzymek. Pod koniec XIX w. na północny zachód od Nha Trang powstała pagoda Long Sơn. Na wzgórzu jest posąg siedzącego Buddy, który można dostrzec z oddali.

Dalat zostało założone pod koniec XIX wieku przez Francuzów, przez co będąc tu ma się trochę wrażenie, że jesteśmy w europejskim, a nie wietnamskim mieście. Miasteczko jest pełne kamieniczek i domków we francuskim stylu, otoczone winnicami, sosnowymi lasami, jeziorami i polami uprawnymi. W centrum stoi mała wieża Eiffl'a. Dalat położone jest na ponad 1500 m npm przez co temperatury są tu nieco niższe niż w innych miejscach, co daję okazję na miłe wytchnienie podczas naszej wietnamskiej podróży motocyklowej. Miasto popularne jest głównie wśród Wietnamczyków, a zwłaszcza zakochanych par.
Centralnym punktem miasta jest sztuczne jezioro Xuân Houng, gdzie można wynająć łódkę w kształcie łabędzia. Kilkanaście kilometrów na wschód od miasta znajduje się imponująca świątynia Linh Phuoc. Będąc w tych okolicach warto wybrać się na wycieczkę na plantację kwiatów oraz kawy, wytwórni jedwabiu lub udać się na wycieczkę w góry i do wodospadów.

Jezioro Lak
to największe jezioro w całym regionie, niezwykle malownicze i zachwycające. Jego urokowi uległ cesarz Bao Dai, który nad brzegiem jeziora rozkazał wybudowanie pałacu. Zatrzymujemy się nad jeziorem na nocleg podczas wyprawy motocyklowej po Wietnamie. Warto wybrać się na krótki rejs po jeziorze. Miejscowe biura oferują rejsy łodziami wydrążonymi w pniu drzewa. 

Buôn Ma Thuột- stolica prowincji Đăk Lăk położona na wysokości 536 m npm, jest także największym miastem w Tay Nguyen. Krzyżują się tu najważniejsze drogi krajowe.  
Buon Ma Thuot słynie z wielu rodzajów owoców, warzyw, a zwłaszcza kawy. Turyści przybywający do Buon Ma Thuot mogą odwiedzić spektakularne wodospady, jeździć na słoniu lub odpoczywać w azjatyckiej dżungli.

Kon Tum- pokonując kolejne kilometry podczas naszego wyjazdu motocyklowego do Wietnamu jedziemy w kierunku granicy z Laosem aż do Kon Tum. Obszar ten jest nienaruszony przez masową turystykę. Wyróżnia się różnorodnością etniczną, gościnnością, piękną wiejską scenerią. Kon Tum znajduje się na brzegu rzeki Dakbla i stanowi świetną bazę wypadową do okolicznych wsi i miasteczek, gdzie żyje ludność plemienna. Miejsce jest ciche i spokojne, niegdyś było miejscem krwawej bitwy podczas wojny w Wietnamie. Wieczorem centrum zamienia się w wielkie targowisko miejskie.
Kham Duc to kolejna miejscowość na naszej trasie wyprawy motocyklowej po Wietnamie, która była głównym polem bitwy podczas wojny wietnamskiej (znanej również w Wietnamie jako "American War").

Khe Sanh- to następny punkt na trasie motocyklowego wyjazdu do Wietnamu, który znany jest przede wszystkim ze względu na toczące się tu walki w wojnie amerykańsko- wietnamskiej. Obszar Khe Sanh to wzgórza porośnięte dżunglą tuż przy granicy z Laosem. Fani militariów mogą zwiedzić amerykańską bazę Khe Sanh Combat Base. Znajdują się tu zachowane z czasów wojny okopy, helikoptery, samoloty czy czołgi, które można zobaczyć w filmach wojennych jak na przykład: Pluton. Interesujące są ponadto zachowane cywilne tunele Wietkongu Vinh Moc. Mają około 2 km długości i 13 wejść / wyjść. Są to autentyczne, zachowane tunele udostępnione do zwiedzania. Pozostałe tego typu turystyczne miejsca w Wietnamie to rekonstrukcja.

Hue jest dawną, królewską stolicą Wietnamu i przyjemnym miasteczkiem położonym nad Perfumową rzeką. Jego największą atrakcją jest Cesarska Cytadela, dawna siedziba władców Hue. Cytadela to duży kompleks budynków z pałacem cesarskim, zakazanym miastem, murami, bramami, świątyniami, sklepami, muzami i galeriami. Równie interesujące są położone tuż pod miastem grobowce cesarzy z dynastii Nguyen, przykład architektury buddyjskiej. Najbardziej znane to Minh Mạng, Khải Định, Tự Đức. W mieście znajduje się też kilka wartych odwiedzenia pagód, jak na przykład Chua Thien Mu. Cesarska Cytadela znajduje się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Hoi An to urokliwe wietnamskie miasteczko i jedna z ważniejszych atrakcji turystycznych. Jest to dawny port portugalski, z architekturą łączącą wpływy chińskie, japońskie i wietnamskie. Historyczne stare miasto jest plątaniną uliczek z małymi restauracjami, herbaciarniami, świątyniami. Są tu galerie, warsztaty rzemieślnicze, pracownie artystów, a także sklepy dla turystów. Miasto jest ważnym centrum kulturalnym, liczni artyści sprzedają tu swoje obrazy, rzeźby, czy inne rękodzieło. Hoi An jest miastem krawców, których sklepy i warsztaty znajdują się na każdej uliczce. Za niewielką kwotę można zlecić uszycie na miarę dowolnego stroju wskazanego w katalogu mody. Realizacja zamówienia trwa maksymalnie kilka godzin.

Da Nang jest czwartym pod względem wielkości wietnamskim miastem. Zostało zbudowane pod koniec XIX wieku. Wietnamska nazwa miasta wywodzi się od historycznego określenia jako „Daknan”, co znaczyło „rozległy obszar wody”. Ma to związek z położeniem Da Nang nad deltą rzeki Han. W czasie wojny Amerykanie przekształcili Da Nang w wielką bazę swoich rodzajów wojsk: morskich, lądowych i powietrznych. Dzisiaj miasto jest ważnym portem Wietnamu. Oprócz portu rzecznego znajduje się tutaj morski port handlowy oraz wojenny.
Nie ma tutaj zbyt wielu zabytków architektury, ale na pewno warto odwiedzić Muzeum Czamów, pagodę Phap Lam, Katedra Da Nang, Świątynię Cao Dai. Tuż za miastem zaczyna się długa na 30 kilometrów, słynna, piaszczysta plaża China Beach.

Przełęcz Hải Vân- górska przełęcz w Wietnamie na granicy prowincji Đà Nẵng i Thừa Thiên-Huế. Odziela Region Wybrzeża Północno-Środkowego od Regionu Wybrzeża Południowo-Środkowego. Przełęcz Hải Vân jest położona na drodze 1A, głównej drodze biegnącej wzdłuż wybrzeża Wietnamu, przecinającej w tym miejscu jedno z wielu bocznych pasm gór Annamskich. W pobliżu przełęczy znajduje się Park Narodowy Bạch Mã. W tłumaczeniu nazwa przełęczy oznacza "Ocean Chmur" i wiąże się z częstym dużym zachmurzeniem i mgłami zasłaniającymi okoliczne góry. Przez wieki była to naturalna granica pomiędzy państwami Czampy, a później między Czampą i Wietnamem. Od niedawna kręta droga prowadząca na przełęcz została zastąpiona wydrążonym pod nią tunelem. Stara droga została pozostawiona na użytek turystów ze względu na piękny widok na góry i morze roztaczający się ze szczytu.

Son Tra (Małpia Góra) to zapierający dech w piersiach park narodowy w Da Nang o wysokości 693 m npm. Ze wzgórza na półwyspie Son Tra w pogodny dzień można oglądać wspaniałą panoramę okolicy. Nazwa Małpia Góra została wymyślona przez amerykańskich żołnierzy w czasie Wojny Wietnamskiej. Monkey Mountain była bazą obserwacji  i lądowiskiem dla helikopterów.
Atrakcją w Da Nang jest Pagoda Linh Ung z XVIII wieku, która jest zbudowana na Son Tra. To 67- metrowy biały posąg Bogini Miłosierdzia, który jest ustawiony na szczycie platformy w kształcie  lotosu. Uważany jest za najwyższy posąg bóstwa w Azji Południowo-Wschodniej. Wejście do Linh Ung jest bezpłatne.

Warunki pogodowe
Termin Cena Dodatkowe informacje  

Pliki