wyprawa  motocyklowa himalaje motorem
motocykle himalaje wyprawa
wypozyczalnia motocykli leh himalaje manali rent a motorbike
przygoda motocyklowa w himalajach

Manali - Leh najwyższe przełęcze. Wyprawa w Himalaje na motocyklu

od 9500 PLN
Trasa wyprawy motocyklowej na Royal Enfield z Manali do Leh w Himalajach jest idealną propozycją dla lubiących ciekawe i zróżnicowane trasy. Zajmujemy się organizacją wypraw motocyklowy w Himalaje połączonych ze zwiedzaniem najciekawszych zabytków tego regionu. Safari motocyklowe obfituje w przejazdy najwyżej dostępnymi dla motocykli drogami świata i gwarantuje niezapomniane widoki i przygody. Zdecydowanie to najlepsze trasy motocyklowe w Himalajach.
  • Czas trwania
    14 dni
  • Kraj
    Himalaje Indie
  • Poziom trudności
    Średnie (3/6)
  • Aktywności
Rekomendowane terminy:
30° 16°
sty
31° 17°
lut
32° 20°
mar
32° 23°
kwi
33° 26°
maj
32° 25°
cze
30° 25°
lip
30° 24°
sie
31° 23°
wrz
33° 20°
paż
33° 17°
lis
32° 16°
gru
Opis

Indie – państwo w Azji Południowej, zajmujące większość subkontynentu indyjskiego.

Kraj oszałamia swoim ogromem, zgiełkiem i różnorodnością. To swoisty test dla wielu podróżnych. Jedni z radością powrócą do domu po przeżytych wrażeniach, dla innych zaś zagłębianie się w kolorowy i zróżnicowany świat subkontynentu będzie wspaniałą okazją do poznania tej zawiłej i interesującej, odmiennej od naszej kultury.

Geografia
Indie położone są w Azji południowej i graniczą z: Pakistanem, Chinami, Nepalem, Bhutanem, Birmą i Bangladeszem. Północna granica wyznaczona jest poprzez Himalaje, poniżej których w kierunku południowym rozciąga się Nizina Hindustańska, składająca się od strony wschodniej z Niziny Gangesu, Doliny Asamu i Niziny Indusu (wschodniej części) z pustynią Thar. Niemal cały Półwysep Indyjski pokryty jest przez Wyżynę Dekan. Najwyższymi punktami Indii są: K-2 (8611 m n.p.m. – drugi co do wysokości szczyt świata) oraz Kanczendzenga (8598 m n.p.m. – trzeci co do wysokości szczyt świata).

Klimat
Indie położone są w strefie klimatu zwrotnikowego monsunowego. Jedynie w zachodniej części Niziny Hindustańskiej występuje klimat zwrotnikowy pustynny, a w Himalajach i Karakorum klimat podzwrotnikowy górski, chłodny. Średnia temperatura powietrza w maju waha się od 25 °C na północy do 30 °C na południu, natomiast w styczniu od 15 °C u podnóży Himalajów do 28 °C na południu.

Kultura i sztuka
Hindusi chętnie widzą uczestnictwo turystów w uroczystościach religijnych. Należy jednak pamiętać, że dostęp do niektórych świątyń może być ograniczony. W miejscach uczęszczanych przez turystów należy liczyć się z żądaniem drobnej opłaty za pozowanie do zdjęć. Do sytuacji konfliktowej może dojść w przypadku spowodowania wypadku drogowego, zwłaszcza gdy jego ofiarą będzie człowiek lub krowa.

Zwyczaje
Napiwki są zwyczajem tylko w większych miastach i w ośrodkach turystycznych, ale bakszysz obowiązuje wszędzie. Kierowcy i przewodnikom należy dać napiwki na końcu wycieczki/zwiedzania. Podczas zwiedzania wiele razy dojdzie do spotkania z naciągaczami i nachalnymi handlarzami – jeżeli nie jesteśmy zainteresowani usługą/produktem, należy zignorować i spokojnie odejść, w przeciwnym wypadku wskazane jest twarde targowanie.

Polityka
Indie są republiką federacyjną z głową państwa w osobie prezydenta. Władzę ustawodawczą sprawuje parlament – Sansad. Każdy ze stanów ma własne władze z gubernatorem na czele.

Gospodarka
Podstawą gospodarki Indii jest rolnictwo. W ostatnich latach następuje jednak dynamiczny rozwój nowoczesnych dziedzin gospodarki. Mimo iż wzrost gospodarczy kraju postępuje, ponad 40% społeczeństwa żyje poniżej granicy ubóstwa.

Liczba ludności
Indie są drugim państwem na świecie pod względem liczby ludności (ponad 1 mld). Są także jednym z najgęściej zaludnionych krajów Azji. Większość ludności koncentruje się w dolinie rzeki Ganges oraz na Nizinie Hindustańskiej. Indie są krajem bardzo zróżnicowanym etnicznie: ok. 40% ludności stanowią Hindusi, 8% – Bengalczycy, 8% – Telugowie, 7% – Marathowie, 7% – Tamilowie mieszkają tu także Gudźaratowie, Kannadowie, Keralczycy i inni.

Wiza
Przy wjeździe do Indii konieczna jest wiza. Można ubiegać się o wizy: pobytową (na 6 miesięcy, 1 rok lub do 5 lat), turystyczną (na 6 miesięcy, bez prawa przedłużenia na miejscu), tranzytową (do 15 dni). Wizy pobytowe i turystyczne wydawane są z prawem do jedno, dwu i wielokrotnego przekraczania granicy. Wjazd bez ważnej wizy indyjskiej jest możliwy w nagłych i uzasadnionych przypadkach, na 72 godziny lub maksymalnie do 15 dni, po przedstawieniu listu gwarancyjnego od instytucji, ważnych osobistości lub przedstawicieli placówek dyplomatycznych. Wymagany jest 12-miesięczny okres ważności paszportu (liczony od daty uzyskania wizy). Wjazd do Indii powinien nastąpić przed upływem 6 miesięcy od daty wystawienia wizy. Przy wizie tranzytowej wymagane jest okazanie biletu na dalszą podróż lub powrotnego do kraju. Wizy są wydawane odpłatnie w Ambasadzie Indii w Warszawie.

Przepisy celne
Zabrania się wwozić i wywozić narkotyki. Osoby próbujące przemycić narkotyki podlegają karze pozbawienia wolności od 10 do 20 lat. W Indiach od niedawna obowiązuje podatek VAT. Nie ma ograniczeń co do wysokości przewożonych kwot pieniędzy. Należy zgłosić kwoty przewyższające 10 tys. USD, ale zaleca się zgłaszanie nawet niższych sum. Bez wcześniejszej deklaracji wwozu można wywieźć bez zezwolenia do 2500 USD. Obowiązujące przepisy celne mieszczą się w granicach ogólnie przyjętych. Bez cła można wwieźć: rzeczy osobiste, upominki o wartości do 100 USD na osobę, 200 szt. papierosów i 1 l mocnego alkoholu. Wwożenie aparatów fotograficznych, komputerów, sprzętu audiowizualnego i telefonów komórkowych jest odnotowywane w paszportach przez urząd celny. Bezwzględnie zabroniony jest przywóz broni i amunicji. Nie wolno wwozić złota i srebra poza przedmiotami osobistego użytku. Z Indii nie wolno wywozić: antyków (przedmioty mające ponad 100 lat), wyrobów z kości słoniowej, skór zwierząt (szczególnie gadów), skorup żółwi.

Wymiana waluty
Walutę można wymienić na lotniskach, w hotelach, upoważnionych bankach i u uprawnionych dealerów. Średni dzienny koszt pobytu może zamknąć się w 10 dolarach.

Ubezpieczenia
Polisy ubezpieczeniowe uznawane są zgodnie z przyjętymi na świecie zasadami. Wskazane jest wykupienie indywidualnego pakietu ubezpieczeniowego, szczególnie od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.

Ekwipunek
Warto zabrać z sobą leki przeciwmalaryczne, jakiś antybiotyk, kłódkę, długopisy dla napotykanych dzieci.

Mapa
Cena
Cena zawiera
  1. Zakwaterowanie w obozach / hotelach / pensjonatach
  2. Wynajem motocykla Royal Einfield 500 cc
  3. Paliwo do motocykla na całej trasie
  4. Śniadania i obiadokolacje
  5. Zapewnienie podstawowych części zamiennych do motocykli (części eksploatacyjne)
  6. Obecność mechanika na trasie
  7. Obecność pojazdu wsparcia na trasie
  8. Obecność przewodnika 
  9. Transfer z i na lotnisko w Delhi
  10. Obecnie obowiązujące podatki
  11. Niezapomniane przeżycia podczas wyprawy motorami Royal Einfield w Himalajach !
Cena nie zawiera
  1. Biletów lotniczych
  2. Wejść do Świątyń
  3. Ubezpieczeń osobistych lub podróżniczych
  4. Kaucji za motocykl na wypadek uszkodzeń (zwrotna)
  5. Napojów alkoholowych i wszelkich inne wydatków natury osobistej
  6. Czegokolwiek nie wymienionego w punkcie "Cena zawiera"
Mapa
Cena
Cena zawiera
  1. Zakwaterowanie w obozach / hotelach / pensjonatach
  2. Wynajem motocykla Royal Einfield 500 cc
  3. Paliwo do motocykla na całej trasie
  4. Śniadania i obiadokolacje
  5. Zapewnienie podstawowych części zamiennych do motocykli (części eksploatacyjne)
  6. Obecność mechanika na trasie
  7. Obecność pojazdu wsparcia na trasie
  8. Obecność przewodnika 
  9. Transfer z i na lotnisko w Delhi
  10. Obecnie obowiązujące podatki
  11. Niezapomniane przeżycia podczas wyprawy motorami Royal Einfield w Himalajach !
Cena nie zawiera
  1. Biletów lotniczych
  2. Wejść do Świątyń
  3. Ubezpieczeń osobistych lub podróżniczych
  4. Kaucji za motocykl na wypadek uszkodzeń (zwrotna)
  5. Napojów alkoholowych i wszelkich inne wydatków natury osobistej
  6. Czegokolwiek nie wymienionego w punkcie "Cena zawiera"
Plan wycieczki
  1. Dzień 1: Delhi - Manali Przylot do Delhi i transfer do Manali, startuje nasza wyprawa motocyklowa w Himalajach 

    Przylot do Delhi. Pierwszy kontakt z Indiami- z kulturą, także tą na jezdni. Nocny transfer do Manali. Wyprawy motocyklowe Himalaje czas start!

  2. Dzień 2: Manali i okolice Całkowity dystans: około 120 km  

    Przyjazd do Manali i zakwaterowanie w hotelu. Po śniadaniu zapoznanie się z motocyklami Royal Enfield i trening z jazdy po indyjskich drogach. Znakomity klimat (wysokość 2100 m npm) oraz umiarkowany ruch na ulicach pozwolą nam szybko przystosować się do lokalnych warunków. W programie naszej wyprawy motocyklowej zwiedzanie świątyni Hadimba i świątyni Manu. Podjazd wąską uliczką do wioski Vashisht. Tam przywracająca siły kąpiel w gorących źródłach siarkowych- w kamiennej łaźni, która położona jest na terenie świątyni. Podróż motocyklami do Kullu- 42 km. Tam przy sprzyjających warunkach pogodowych-rafting po wzburzonej Beas River lub alternatywnie- motocyklowe zwiedzanie pięknie położonego miasteczka Kullu. W drodze powrotnej- wizyta w zamku w Naggar. Ta 100-kilometrowa „rozgrzewka” da nam wyobrażenie o indyjskim ruchu drogowym, zwyczajach kierowców i pozwoli nam „oswoić” motocykl Enfielda. Wieczorem kolacja powitalna w hotelu- smakowanie lokalnej kuchni.

  3. Dzień 3: Manali - Jispa Całkowity dystans: około 140 km 

    Tuż po śniadaniu wyprawa motocyklami z Manali na północ. 50-kilometrowy podjazd na przełęcz Rohtang na wysokość 3980 m npm. Jest ona geograficzną granicą pomiędzy kontynentalnymi Indiami a tybetańskim Ladakh’iem. W języku tybetańskim Rohtang -oznacza „Stos Tysiąca Ciał”. Miejsce raczej owiane złą sławą, dopiero od kilku lat jest bezpieczne dla masowego ruchu kołowego, chociaż wymagające dużej ostrożności. Adrenalina gwarantowana! Zjazd z przełęczy i przejazd motocyklami Royal Enfield malowniczą doliną Chandra przez wioski Koksar, Sissu, Gondhla. W wiosce Tandi u zbiegu rzek Chandra i Bhaga- ostatnie tankowanie paliwa. Następne- za 350 km. Krótkie zwiedzanie miasteczka Keylong i wieczorem nasza motocyklowa wyprawa dociera do ostatniego „normalnego” hotelu na trasie w wiosce Jispa.

  4. Dzień 4: Jispa - Sarchu Całkowity dystans: około 90 km 

    Nasza wyprawa motorami przez Himalaje rozpoczyna „księżycową” trasę. Przejazd przez Darcha- ostatnią na stałe zamieszkałą osadę. Jedziemy serpentynami do Zing Zingbar, czeka też tu długi podjazd na pierwszą wysoką przełęcz himalajską- Baralacha La- 4891 m npm. Po drodze mijamy jeziora górskie Surajtal i Dipaktal. Nasza wyprawa motocyklowa dotrze późnym popołudniem do Sarchu- sezonowej osady, położonej na rozległej równinie. To punkt, gdzie kierowcy najczęściej zatrzymują się na nocleg. Kilka sklepików- namiotów z alkoholem, kilka namiotów z kuchnią polową. Baza noclegowa to maleńkie prowizoryczne hoteliki, mieszczące również niewielki kuchnie. Nasz nocleg- w luksusowych jak na te warunki namiotach, z prądem i toaletą. Eksploracja okolic na motocyklach.

  5. Dzień 5: Sarchu - Leh Całkowity dystans: około 250 km 

    Rankiem ciąg dalszy wyprawy motocyklowej przez Himalaje, ruszamy motorami z Sarchu do Leh. Droga wiedzie wzdłuż rzeki Yunam, a wzrok przyciągają fantastycznie ukształtowane skały. Po 20 km podjazd serpentynami-21 zakrętów znanych jako Gatta Loops. Nakee La - przełęcz na wysokości 4739 m npm wiedzie nas do najciekawszego odcinka trasy. Przełęcz Lachulung La 5059 m npm- to pierwszy z pięciotysięczników. Kolejna przełęcz- Kang La- 4878 m npm prowadzi naszą wyprawę motorami przez Himalaje do osady Pang. Formacje skalne przypominają bardziej Arizonę niż Indie. Pang- 4767 m npm- to najwyżej położony na świecie obóz wojskowy. Po krótkim odpoczynku w tybetańskim obozowisku- podróż motocyklami przez równinę Moorey Plains- 4500 m npm. Nareszcie okazja na wrzucenie piątego biegu. Mozolna wspinaczka na przełęcz Tanglung La, która z wysokością 5328 m npm stanowi jedną z najwyżej położonych przełęczy na świecie udostępnionych dla ruchu pojazdów. Zjazd przez wioski Rumtse, Gya. Jedziemy motocyklami głębokim kanionem wzdłuż rzeki Kyammar. Za punktem kontrolnym w Upshi- ostatnie 50 km nareszcie po dobrym asfalcie. Zakwaterowanie w hotelu w Leh- stolicy Ladakhu.

  6. Dzień 6: Leh - stolica Monastyrów Całkowity dystans: około 50 km 

    Tego dnia czeka na nas całodzienne zwiedzanie miasta Leh i jego okolic. Stare miasto Old Leh, podjazd na wzgórze Tsemo, zwiedzanie 8-piętrowego Royal Palace. Motocyklowa wycieczka do Shey, a tam Thikse i Hemis- zwiedzanie wspaniałych klasztorów buddyjskich. Wracamy drugą stroną rzeki Indus, przez wioski zamieszkałe przez ludność muzułmańską.

  7. Dzień 7: Leh - Hunder (Pustyna w Himalajach) Całkowity dystans: około 130 km 

    Zaczynamy dzień wyprawy motocyklowej przez Himalaje od 40 kilometrowego podjazdu na przełęcz Khardung La- 5359 m npm. Do niedawna uznawana za najwyższą przejezdną dla ruchu cywilnego przełęcz na świecie. Zjazd serpentynami do Doliny Nubra, leżącej u zbiegu rzek Shyok i Nubra. Ta ogromna dolina, zwana Doliną Kwiatów, oddziela Ladakh od pasma Karakorum. O zachodzie słońca w wiosce Hunder- oazie na pustyni Nubra- safari po pustynnych wydmach na baktrianach, dwugarbnych wielbłądach. Koncert lokalnego zespołu folklorystycznego w sąsiedztwie wydm. Nasza podróż motocyklowa kończy się noclegiem w Hunder.

  8. Dzień 8: Hunder - Leh Całkowity dystans: około 130 km 

    Po śniadaniu w hotelu w Hunder jedziemy motocyklami 8 km do Diskit. Tam wjazd na wzgórze i zwiedzanie XV–wiecznego monastyru, skąd rozpościera się panoramiczny widok na dolinę. Nasza wyprawa motocyklowa po Himalajach kieruje się na drogę powrotną do Manali. Jedziemy nad urwiskami wzdłuż rzeki Shyok. Powrót do Leh przez przełęcz Khardung La. Podróż motocyklowa dobiega powoli końca, ale nie myślimy o tym, ciesząc się kolejnymi przygodami w Himalajach.

  9. Dzień 9: Leh - jezioro Pangong Tso Całkowity dystans: około 160 km 

    Poranny wyjazd motocyklami w kierunku jeziora Pangong. Jest to najwyżej położone i największe w Azji jezioro słonowodne. Tylko 30% jego powierzchni należy do Indii, pozostałe to terytorium Tybetu. Aby do niego dotrzeć musimy pokonać przełącz Chang La- 5340 m npm- kolejny numer na liście najwyższych przejezdnych dróg na świecie! Wyprawa motocyklowa zatrzymuje się się na nocleg w obozowisku w luksusowym namiocie tuż nad jeziorem na wysokości 4420 m npm.

  10. Dzień 10: Spangmik - Leh Całkowity dystans: około 160 km 

    Poranny spacer po wiosce Spangmik, która przez pół roku odcięta jest od świata. W zimie jezioro zamarza, a temperatura spada do - 45 *C. Ostatni rzut oka na szafirowa taflę jeziora Pangong i rozpoczynamy powrotną podróż motocyklowa przez przełęcz Chang La w kierunku Leh. Po drodze zwiedzanie Chemrey Gompa- kompleksu buddyjskiego położonego na wzgórzu. Podziwiamy także zachód słońca na wzgórzu monastyru Spituk, z widokiem na całe Leh. Tego dnia podczas wyprawy motocyklowej czeka nas zwiedzanie Shanti Stupa.

  11. Dzień 11: Leh - Jispa Całkowity dystans: około 340 km 

    Nasza trasa wyprawy motocyklami przez Himalaje wiedzie wzdłuż rzeki Indus, doliną Kyammar, która o tej porze dnia ma zupełnie inny, brunatno-fioletowy kolor skał. Podjazd na Tanglung La i krótka wizyta w gompie na przełęczy. Dalej czeka przejazd motorami przez Moorey Plains. Postój i lokalna herbata w wiosce Debring na wysokości 4570 m npm. Wioskę tę zamieszkują sezonowo nomadzi z plemienia Changpa. Przejazd przez Pang wzdłuż rzek, strumieni, pomiędzy fantastycznymi formacjami skalnymi. Zjeżdzamy motocyklami po serpentynach Gatta Loops z widokiem na wijącą się w dole rzekę Tsarap. Na szlaku wyprawy motocyklowej przejazd przez słynne mosty o wdzięcznych nazwach Whiskey i Brandy. Nocujemy w Jispa.

  12. Dzień 12: Jispa - Manali Całkowity dystans: około 140 km 

    Po opuszczeniu wioski Jispa ponownie trasa naszej motocyklowej wyprawy przez Himalaje prowadzi w księżycową, opustoszałą krainę. Pożegnanie z pięciotysięcznymi przełęczami. Odpoczynek w Keylong przed stromym podjazdem niezliczonymi serpentynami na Rohtang Pass. Wieczorem meldujemy się z naszymi motocyklami Royal Enfield w Manali. Pożegnanie z motocyklami.

  13. Dzień 13: Manali Zwiedzanie i czas na odpoczynek w mieście 

    Tego dnia przyszedł czas po naszej himalajskiej przygodzie motocyklowej na odpoczynek i zwiedzanie Manali. Spacer uliczkami Old Vashisht, pełne tradycyjnych, starych budynków. Dla chętnych krótki trekking do wodospadów. Popołudniu transfer na lotnisko w Delhi. Kończymy podróż, ale to nie ostatnie wyprawy motocyklowe w Himalaje.

  14. Dzień 14: Wylot z Delhi, powrót do Polski Koniec wyprawy motocyklowej, powrót do Polski 

    Wylot do Polski. Zakończenie naszej wyprawy motocyklami po Himalajach. Żegnamy najpiękniejsze trasy z malowniczymi i zapierającymi dech w piersiach widokami. Tą adrenalinę zapamiętamy na długo, a przynajmniej do kolejnego pobytu w Indiach na motorach.

Co zabrać?
1. Nakrycie głowy: kaszkiet na cieplejsze dni i czapka na uszy na zimniejsze/na noc.
2. Sandały lub klapki oraz buty sportowe.
3. Ubrania: kilka t-shirtów, kilka par skarpet oraz bielizna na zmianę, jeansy, szorty, kąpielówki, ciepły sweter, bluza, czapka zimowa.
4. Ręcznik oraz przybory toaletowe.
5. Okulary przeciwsłoneczne.
6. Krem z filtrem UV.
7. Lekarstwa, w miarę zapotrzebowania. Apteki dobrze zaopatrzone i wszystko można kupić bez recepty ...
8. Aparat fotograficzny lub kamera.
9. Latarka
10. Nieprzemakalny płaszcz przeciwdeszczowy!
11. Bukłak na wodę.
12. Śpiwór i karimata - powinny być kompaktowe, jeśli takich nie posiadasz, skieruj się do naszego sklepu.

Typowo na wyprawę motocyklową ze względu na częste opady deszczu:
1. Buty nieprzemakalne najlepiej oddychające i ew ochraniacze na buty. Wygodne buty, górskie, za kostkę też się sprawdzą.
2. Peleryny od deszczu.
3. Rękawiczki na motocykl.
4. Zimowe ciepłe rękawice.
5. gniazdo 12v do podpięcia w motocykl.
6. Taśmy do spinania motocykla i bagażu.
7. Kask - Indyjskie kaski są słabej jakości i czasam ciężko kupić.
8. Osłona na twarz- niekiedy mocno się kurzy.
9. Spodnie motocyklowe nieprzemakalne.
Najciekawsze na trasie
Na naszej trasie wiele "La" co w Ladakhu oznacza przełęcz. Trasa najwyższych przełęczy.... Najlepsze trasy motocyklowe w Himalajach...

Rohtang La to przełęcz górska w Himalajach o wysokości 3979 m npm. Leży w Indiach, w stanie Himachal Pradesh. Znajduje się ok. 50 km od miejscowości Manali. Przełęcz ta łączy dolinę Kullu na południu, z wilgotnym klimatem, zamieszkaną przez wyznawców hinduizmu z doliną Lahaul, o nieco mniej wilgotnym klimacie i zamiekszaną przez buddystów. Po południowej stronie przełęczy swe źródła ma rzeka Bjas, a po północnej rzeka Ćanab. Jadąc od Manali czeka nas himalajski 50-kilometrowy podjazd na wysokość 3980 m npm- na przełęcz Rohtang. Jest ona geograficzną granicą pomiędzy kontynentalnymi Indiami a tybetańskim w charakterze Ladakh’iem. W języku tybetańskim Rohtang - oznacza „Stos Tysiąca Ciał”. Miejsce owiane złą sławą,  dopiero od kilku lat bezpieczne dla masowego ruchu kołowego, chociaż wymagające dużej ostrożności.

Bara Lacha La to przełęcz w górach Zanskaru, łącząca Ladakh z indyjskim stanem Himachal Pradesh. Wznosi się na wysokość prawie 5000 m  npm  i stanowi część drogi Leh-Manali. Szczyt przełęczy to skrzyżowanie dawnych dróg handlowych rozchodzących się do Spiti, Lahaul i Zanskaru. Po okolicznych zboczach spływają rzeki i wodospady, a nieopodal znajduje się Jezioro Słońca (Suraj Lake). Szmaragdowy akwen, z którego wypływa rzeka Bhaga. Biel śniegu i burość skał ozdabiają zielone i błękitne pasy wody oraz skupiska pięciobarwnych szmatek świadczących, że w okolicy żyją Tybetańczycy lub buddyści obrządku tybetańskiego. Żywioły ziemi, powietrza i wody występują tu w surowej, pierwotnej, niemal „geologicznej” postaci. Każdy oddech przypomina o wysokości, a podmuchy ostrego wiatru smagają twarze wędrowców.

Nakee La to przełęcz himalajska, do której prowadzi z Manali 20 km podjazd serpentynami i 21 zakrętów znanych jako Gatta Loops. Przełęcz na wysokości 4739 m npm wiedzie nas do najciekawszego odcinka trasy i Przełęczy Lachulung La 5100  m npm- to pierwszy z pięciotysięczników na trasie naszej wyprawy motorami po Himalajach.

Lachulung La- 5059 m npm to górska przełęcz na trasie Leh- Manali. Znajduje się 54 km od miejscowości Sarchu i 24 km od wioski Pang. Jest to mimo swojej wysokości jedna z łatwiejszych do pokonania przełęczy w Himlajach, choć niektórym osobom mogą zdarzyć się problemy w oddychaniem i objawy choroby wysokościowej.

Kang La to kolejna przełęcz na naszym motocyklowym szlaku przez Himlaje o wysokosci 4878 m npm, która wiedzie nas do osady Pang. Formacje skalne przypominają tu bardziej Arizonę niż Indie. Kang La była tradycyjną trasą używana przez Lahaulis (ludzi z Lahaul), aby przejechać przez Zanskar i dalej do Ladakhu. Długość przełęczy wynosi około 24 km. Trudy przeprawy przez Kang La wynagradza wspaniała sceneria.  Zobaczyć tu można łąki z wykładziną z dzikich kwiatów. Dookoła nas zaśnieżone góry i lodowce. Można się tu poczuć jakby cofniętym w czasie patrząc na otaczającą przyrodę, klasztory zbudowane na skałach i dośc prymitywne życie mieszkańców.

Pang położona na wysokości 4767 m npm to najwyżej położony na świecie obóz wojskowy.

Moorey Plains ( Morey Plains) – niesamowita, długa na 30 kilometrów a szeroka na około 500 m płaska, jak stół równina przypominajaca wąwóz. Przejeźdzając tędy podczas naszej motocyklowej podrózy zobaczymy niesamowity, przepiękny krajobrazy zapierające dech w piersiach. Ciężko uwierzyć, że jedziesz motocyklem przez Himalaje na ponad czterech i pół kilometra nad poziomem morza. Trasa o szutrowo-kamienistym podłożu wznosi w powietrze chmury kurzu. Wraz z końcem Morey Plains rozpoczyna się podjazd pod najwyższą na naszej trasie przełęcz Tanglang La będącą jednocześnie bramą wjazdową do krainy Ladakh.

Taglang La to przełęcz górska w Himalajach o wysokości 5328 m npm. Leży w Ladakhu, w Indiach. Jest to jedna z najwyższych przejezdnych przełęczy świata udostępnioną do ruchu kołowego. Droga od kilku lat jest utwardzona z wyjątkiem krótkiego odcinka około 500 m, gdzie jest droga gruntowa.

Khardung La to przełęcz w Himalajach o wysokości 5359 m npm. Leży w Indiach, w stanie Dżammu i Kaszmir, w regionie Ladakh. Do niedawna wysokość przełęczy podawano jako 5602 m npm, co czyniło ją najwyższą przejezdną przełęczą na świecie. Najnowsze badania pokazały jednak, że rzeczywista wysokość Khardung La to 5359 m, a miano najwyższej przejezdnej przełęczy przypadło Semo La, której wysokość wynosi 5565 m. Przełęcz Khardung La znajduje się 37 km drogi od miasta Leh. Niższe partie drogi na przełęcz są pokryte asfaltem, ale wyższe partie są pokryte żwirem lub miejscami błotem powstałym na skutek topniejącego śniegu.

Dolina Nubry to niezwykłe miejsce w Ladakhu. Dla turystów otwarta dopiero w roku 1994. Dolina położona jest na wysokości około 3050 m npm, u zbiegu rzek Shyok i Nubra. Dolina oddziela Ladakh od pasma Karakorum. Blisko rzek jest to dolina rolnicza, natomiast wyższe zbocza gór są pustynne - pustynia piaskowa z wydmami. Do Nubry wjeżdża się przez przełęcz Khardung La. Dolina stanowi jedno z połączeń Ladakhu z Pakistanem – przez sławny Lodowiec Siachan oraz z Chinami przez równie popularne przełęcze Karakorum i Saser.

Chang La to przełęcz prowadząca z Leh ku wielkiemu słonemu jezioru Pangong. Jest to podobno trzecia najwyżej położona przejezdna droga świata. Droga Chang La wiedzie przez górskie pustkowia, bez ludzkich siedzib z wyjątkiem maleńkiej osady Tangtse. Można tu jednak spotkać czasem nomadów z plemienia Changpa. Według legendy, żył tu kiedyś, choć nie wiadomo dokładnie kiedy i gdzie, pewien sadhu, Changla Baba, który był na tyle wielkim guru, że jego imieniem nazwano przełęcz. Ale to tylko legenda.

Pangong to najwyżej położone i największe w Azji jezioro słonowodne. Leży na wysokości 4350 m npm. Jest długie na około 134 km i szerokie na 5 km. Tylko 30% jego powierzchni należy do Indii, pozostała część to terytorium Chin. Jest to teren sporny obu państw. Zimą jezioro zamarza całkowicie, mimo, że jego woda jest słona.
Warunki pogodowe
Termin Cena Dodatkowe informacje  
2017-07-05 - 2017-07-19
9500 PLN
2017-07-20 - 2017-08-03
9500 PLN
2017-08-06 - 2017-08-20
9500 PLN